Blog

STOP a.u.b. met de standaard Sales Funnel

14765c3c96f2444caa97122c5b2a3188

De salesfunnel voldoet niet meer ...

De salesfunnel is ‘Old School’. Loop niet langer achter de feiten aan. Lees waarom de salesprofessional van vandaag de voorkeur geeft aan een beter model... Wat houdt dit betere model in en hoe kunt u er met uw team snel mee aan de slag?

De (sales)funnel is de meest onderschatte, minst goed toegepaste en niet begrepen salestool van de hedendaagse salesorganisaties. U kunt de salesfunnel zien als een raceauto. Als deze goed is ontworpen, heeft hij het potentieel om elke andere auto zoek te rijden. Maar de auto is zo goed als de berijder en het team eromheen. De beste Formule 1-wagen is geen garantie voor succes en al helemaal niet wanneer die verkeerd is afgesteld.

Dit is een artikel in de serie: "Wat kunt u leren in de top opleidingen van de Sales Leadership Academy?" Artikelen die ook eerder zijn verschenen in het leidende salesvakblad van Nederland "Salesmanagement".

Lees verder

Hoe selecteer je TopTalent in Sales?...

bad hire



Download de handige Cheat Sheet voor TopTalent, maar eerst zetten we graag een en ander in perspectief…

Lees verder

Poll #1: Wat is de gemiddelde inwerktijd van een accountmanager?

get-your-new-sales-rep-selling-immediately




Alles is relatief binnen het sales vakgebied...

Juist daarom starten we als Sales Leadership Academy een serie polls en kleine onderzoekjes zoals hieronder om je te helpen vast te stellen waar je staat ten opzichte van andere sales professionals en sales organisaties

NB Hoe meer mensen deze polls en onderzoekjes invullen hoe betrouwbaarder de uitkomsten, dus deel deze pagina op social media.

Lees verder

STOP met het SOCIAL SELLING te noemen

stopmetsocialselling

"Zullen we eens stoppen met ‘social selling’ binnen sales een aparte status te geven? LinkedIn en Facebook bestaan nu al een dikke 13 jaar. Dan mag je er toch van uitgaan dat een professionele accountmanager het instrument social selling nu wel beheerst. We hebben het toch ook niet meer over 'e-mail selling'."

Deze stelling was de inzet van een discussie die ik had met mijn collega's binnen de Sales Leadership Academy over de vraag of we de naam van onze masterclass "Social selling en LinkedIn in B2B voor gevorderden" - die op 23 mei  weer plaatsvindt - niet eens moesten veranderen.

Lees verder

5 manieren om je sales te vergroten via LinkedIn...

5_Ways_to_Become_a_Sales_Superstar_on_LinkedIn


Elke salesprofessional heeft inmiddels wel een LinkedIn account, maar hoe kan dit je nu helpen om je sales te vergroten? Onderstaand een interessant artikel uit het internationale speelveld wat je mogelijk zal inspireren...

Voor jou gevonden op Strong Social Media

==============


5 WAYS TO BECOME A SALES SUPERSTAR ON LINKEDIN

Lees verder

Hoe vervang je 'cold calling' met social selling...

cold-calling-era-freezing


Koude acquisitie blijft iets van alle tijden. De wijze waarop is wel verandering onderhevig. Onderstaand een interessant artikel uit het internationale speelveld wat je mogelijk zal inspireren...

Voor jou gevonden op salesforlive.com

==============


THE COLD CALLING ERA IS FREEZING OVER [ROUNDUP]

This week we've got advice from LinkedIn Sales on how to confidently replace cold calling with social selling, surprising stats about delivering a strong pitch, and some solid stats on why buying is harder than ever.

Lees verder

Sales opleiding volgen?...'if you snooze, you lose!'

ifyousnooze

In dit artikel belichten we: de marktontwikkelingen voor accountmanagers en sales managers; dat juist nu investeren in een sales opleiding een no-brainer is; dat er zelfs ‘gratis’ geld voor je klaarligt vanuit de overheid; hoe je het kaf van het koren kunt scheiden in sales-opleidingen-land.

Het aantal accountmanagers en sales managers dat zichzelf doorontwikkelt, stijgt en dat is niet zo verwonderlijk... 

...zij die in sales blijven stilstaan hebben immers niet zo’n goed vooruitzicht. 
Lees verder

Hoe overtuigend bent u?

overtuigende mensen


Lees verder